hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Musli.

Publicerad 2017-07-09 09:37:55 i Allmänt,

Här kommer mitt recept på muslin jag gör. 


• Lägg havregryn, rågflingor och valfria nötter och fröer på en plåt med bakplåtspapper. Jag brukar använda cashewnötter, hasselnötter och solrosfrön. 

• Häll över en förpackning koncentrerad äppeljuice, ringla över lite rapsolja och vänd runt så att allt blir blött. Fördela grynen jämt över plåten så att de blir ett tunt lager. 

• Sätt ugnen på 150 grader till att börja med. Dehär med tiden är olika varje gång. Jag brukar sätta timer på 30 min och vända runt lite och göra så ett par gånger. Mot slutet sänker jag till 120 grader.

• När jag fått den färgen jag vill ha tar jag av bakplåtspapperet och muslin från den varma plåten och låter den ligga och kallna/torka på ett galler. 

• Vill man inte ha äppeljuice kan man såklart sa vatten och blanda med rapsolja. 

Lycka till! 

Musli

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela