hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Ett härligt dygn i Malmö.

Publicerad 2017-07-23 12:08:21 i Allmänt,

Tåget rullar precis ut från Malmö central. Har spenderat en dygn här med två fina vänner. God middag och goda drinkar på mysiga uteserveringar i en ny härlig stad. För att sen leta oss bort mot Mölleplatsen där Håkan Hellström skulle få oss att dansa och sjunga med i hans låtar. 


När jag räknade efter hur länge sen det var som jag faktiskt såg honom live, kom jag fram till att de måste varit många år sen. Så förväntningarna va höga. Och Håkan är ju Håkan, så är det bara. Hans mellansnack är viktigt, berörande och ärligt. Hans låtar är kopplade till så många känslor, minnen och personer. Konserten va fantastisk bra men hela tiden fanns en möjlighet för honom att lyfta den ett snäpp till, vi väntade in de där sista. Som man förväntar sig ska uppnås när "kom igen Lena" spelas eller under "Valborg". Men de blev aldrig riktigt så. 

Gårdagens gästartister hjälpte Håkan att lyfta, helt klart. Ola Salo, Silvana Iman & Amanda Jensen bland annat. Olas och Håkans duett va magiskt bra.

Efter en god hotellfrukost i morse tog jag en skön promenad på en timme runt Malmö. Jag hittar egentligen inte alls, men lyckades ändå navigera mig runt en mysig runda i stan längs fina gamla hus, grönområden och kanalen. Alltid härligt att komma iväg, men alltid fint att åka hem. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela