hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Slumpmässiga förberedelser ger slumpmässiga resultat.

Publicerad 2017-01-31 21:26:32 i Allmänt,

Veckan har startat riktigt bra! Varför? Jo för att jag har gjort bra val för mig själv. Jag har planerat så att det finns matlådor i kylen och frysen för veckan. Det finns bra mellanmål och frukost hemma. Kvarg, min hemgjorda musli, cashewnötter, ägg mm. 


Dessutom har jag tagit min promenad på min lunchrast både igår och idag. Har 30 min rast, och eftersom jag äter pedagogiskt med barnen på jobbet har jag redan ätit när det är dags för rast. Går samma runda varje gång. Dels för att jag är världens vanemänniska men också för att veta att jag hinner runt innan rasten är slut. Denna pausen ger mig: frisk luft, motion, egentid och energi till resten av dagen. 

Onsdag i morgon och planen för resten av veckan känns bra. 

Kommentarer

Postat av: Erika

Publicerad 2017-02-01 18:36:11

Hej Frida!
Jag heter Erika och är 22 år och bor också i Kalmar. Jag måste bara skriva till dig att du inspirerar mig varje dag. Jag följer dig på instagram och jag tycker att du är har det hälsosammaste träning & kostflödet hittills. Jag har också varit jättestor, som mest vägt strax över 120 kg och känner igen mig i nästan allt du skriver. Om att man skäms och inte tror att man någonsin kommer kunna vara hälsosam. Jag tog hjälp av en pt och gick ner till min nuvarande vikt på ca 90 kg. Jag kämpar också varje dag med att kunna vara stolt över min kropp men inser ju att den inte behöver vara "perfekt". Jag orkar ju massor, i början kunde jag inte göra 10 utfallssteg. Och nu gör jag 80 med 20 kg viktplatta. Jag ville bara skriva att det är så kul att ha en så stor inspirationskälla som bor så nära som är i samma ålder. Klappa dig själv på axeln. Vi är så många som är imponerade av dig. Tack för att du hejar på mig fast du inte vet om det! Ta hand på dig! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela