hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Hur lyckades jag vända mitt liv?

Publicerad 2017-02-27 22:00:38 i Allmänt,

Jag har haft en kanonstart på veckan. Gick min lunchpromenad, efter jobbet sprang jag 5 km och så avslutade jag dagen på yogamattan med body balance. Men såhär har de inte alltid sett ut i mitt liv. Långt ifrån. 


Under uppväxten fick jag bra mat av mina fina föräldrar. Vi fick inga sockrade flingor hemma. Jag hade bra förutsättningar. Men mina egna val ledde mig fram till att vågen för två år sen visade 145 kg. 

Hur lyckades jag vända mitt liv? Tycka att träning är livet. Tycka att hälsa är viktigt. Ibland har jag själv svårt att förstå de. Men de som har följt mig under hela resan är framförallt tre saker. 

Alla val jag har gjort har varit mina val. Varje gång jag har valt bra mat framför mindre bra mat, har jag vunnit. Varje gång jag har valt att träna har jag gett min kropp kärlek. Varje gång jag valt att tänka positivt istället för negativa har jag hjälpt mig själv framåt.

Jag gör saker jag gillar. Jag har hela tiden gjort saker som jag har gillat att göra. Detta har ändrat sig lite efter hand. I början gillade jag mest simning, promenader och crosstrainern. Sen hade jag en period när styrketräning och intervaller på löpbandet va roligast. Sen hittade jag lyckan i löpningen, spinningen och gruppträningspass. Men hela tiden har det känts roligt att göra de jag gör. Och de tror jag är viktigast av allt.

Näraste och käraste. Fina, stöttande, omtänksamma vänner och familjemedlemmar. Världens finaste hejarklack! De är så viktigt att omge sig med människor som vill dig väl. Håll hårt i dom människorna i ditt liv som får hjärtat att bli varmt och ansiktet att spricka upp i ett leende vid bara tanken på dom. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela