hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Jag tänker som resten av året.

Publicerad 2017-12-22 19:59:06 i Allmänt,

Idag har jag startat min julledighet. Jag har 10 härliga dagar framför mig med nära och kära. Hur tänker jag kring julen? Jag tänker som resten av året. 

• Att jag ska röra mig, för de mår jag fantastiskt bra av. Promenader och löpturer. Och ett pass "Aqua bootcamp" på julaftons morgon i simhallen. 

• Jag ska passa på att vila och få lagom mycket sömn, för de mår jag bra av.

• Jag ska äta de jag tycker är gott i lagom mängd, för att jag vill äta de, inte för att något förväntas. 

Jag såg de så tydligt nu ikväll, min egen förändring. Jag gjorde julgodis. Fudge och marknadsnougat. 2-3 år tillbaka i tiden innebar en sån grej att jag först "slickade bunken/kastrullen" ren, sen när godiset skulle paketeras slank det lätt ner ett gäng "provsmak". Så innan julgodiset dukades fram på julafton hade jag ätit min ranson och mer därtill egentligen. Idag ser det annorlunda ut. Jag kokar godiset, provsmakar "smeten" för att kolla så att de blivit lyckat, och för att de är förbaskat gott såklart. Men sen packar jag ner godiset i brukar utan att de slinker ner 10 provsmak i munnen. 

Alla små val leder fram till de resultatet man strävar efter. Alla gånger du promenerar istället för att låta bli. Alla gånger du väljer att dricka vatten istället för läsk. Alla gånger du väljer att inte ta en portion mat till. Allt räknas och allt ger nån form av resultat. Så väljer jag att tänka.  (null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela