hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Smörgåstårta.

Publicerad 2017-08-08 13:28:34 i Allmänt,

Jag går sällan efter recept när jag leker tv-kock i köket. Jag känner mig fram och testar. Så dehär med att dela med sig av recept blir aningens svårt. Men här kommer vilka grejer jag använder till smörgåstårtan. 


Fyllning 1: Blanda ihop vispad grädde med créme fraiche. Blanda i hackad purjolök och krabba. (Använder mig av krabbkött på konserv.) Smaka av med salt. 

Fyllning 2: Blanda ihop vispad grädde med créme fraiche. Blanda i bostongurka och hackad påläggsskinka. Smaka av med salt. 

Jag använder mig av "vanligt" rostbröd, formfranska. På varje lager lägger jag först ett tunt lager med krossad annans innan jag lägger på fyllningen. De gör att tårtan bli väldigt saftig och god tycker jag. 

Jag toppar smörgåstårtan med de jag känner för men sallad, gurka, tomater, citron, ägg, räkor, ost och apelsin brukar jag ha på. 

Lycka till och våga testa dig fram! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela