hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Rutiner på semestern?

Publicerad 2017-08-08 13:19:57 i Allmänt,

Tillbaka hemma efter härliga dagar på resande fot. De har varit fantastiskt att bara ta dagarna som dom kommer. Göra de som faller en in. Gå hand i hand med en människa som gör hjärtat varmt. Detta är dagar man får plocka fram och påminna sig själv om en regnig dag i januari när det känns långt till sommaren. 


Inför denna semestern hade jag bestämt med mig själv att äta gott, dricka gott, vila och röra på mig. Och alla momenten har gått bra. Jag känner mig nöjd. Vågen kommer definitivt inte visa något minus om jag skulle välja att väga mig, men de kunde jag inte bry mig mindre om. De viktiga är att jag har hållt min kropp igång och gjort saker som jag vet att den mår bra av. 

Många får nog lite "panik" i slutet av semestern innan vardagen kör igång igen. Över allt man gjort och framförallt allt man inte gjort. Ätit "för mycket", rört sig för lite eller inte hunnit vila. Och de kan man ju välja att få, men de hjälper absolut ingenting skulle jag säga. Du har haft din semester och förhoppningsvis har du njutit av den så pass mycket att den kan ge dig energi en bit in i hösten. Tänk inte "om jag bara hade sprungit lite oftare", ja men man kan inte hoppa tillbaka i tiden och ändra på de som har varit. De vi kan påverka är de vi gör idag och dagarna efter idag. Eller hur? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela