hejnyalivsstil.blogg.se

I april 2015 började jag ge mig själv en större plats i mitt eget liv. De blev en livsstilsresa som resulterat i en viktminskning på drygt 60 kg. Men framförallt resa där jag hittat många nya delar av mig själv. Kanske kan jag inspirera någon, de vore fantastiskt! Här delar jag med mig av mina erfarenheter, tankar och av min inställning till livet. Häng på!

Tacksam & stolt!

Publicerad 2017-04-09 13:04:21 i Allmänt,

Sitter på tåget nu som ska ta oss sista biten  hem från denna fantastiska vecka på Mallorca. I lurarna har jag en spellista med musik från ett av alla danspass. 


Allt har klaffat denna resan! Hotellet har varit toppen. Maten på hotellet har varit fantastiskt bra på alla vis. Fina frukostar. Goda buffer till både lunch och middag. Och god glass som efterrätt. För mig har de varit "skönt" att känna att jag har kunnat unna mig lite annan mat och efterrätt än vad jag gör hemma. För här har man hållt igång precis hela tiden. 

Dagarna har börjat med morgonlöpning varje dag 7.30 i ca 30 min, följt av 30 min yoga. Sen har vi käkat frukost. Jag har tränat mellan 4-6 pass om dagen och de har varit dans, yoga, power, jympa och core. Sammanlagt 22 pass under denna veckan. Självklart har man även hunnit slappa i solstolen och vid poolen. Och sån jäkla tur vi haft med vädret. Strålande sol och klarblå himmel! 

Friskis och Svettis är dom som har hållt i passen under veckan. Och i vår grupp har vi varit runt 100 personer. Sen har inte alla varit med på allt, man har själv valt hur mycket man vill göra varje dag. Helt otroliga ledare har vi haft under veckan. Vilka killar och tjejer som sprider en sån enorm träningsglädje. Många härliga möten har de blivit med nya människor. 

Och så detta otroligt häftiga och otroligt jobbiga bergspass! Man fick välja på lite olika alternativ innan. Gå 6 eller 12 km. Eller springa 6 eller 12 km. Jag och syrran valde att springa 12 km. Jag tänkte såhär: "har jag klarat min viktresa så klarar jag nog att springa i ett berg!" Första 6 km av rundan kändes som en enda lång uppförsbacke. Väldigt smala stigar, steniga trappor och ojämna ytor. Jäkligt jobbigt rent ut sagt! MEN de gav en sån fantastisk kick samtidigt! Jag hann tänka och reflektera otroligt mycket och kände en väldig tacksamhet till att orka ta mig an den utmaningen. Sista 1-2 km på rundan sprang vi ner från en fyr längs serpentinvägar för att sen gå i mål i en fantastisk med turkost vatten. Känslan efteråt är nästan omöjlig för mig att sätta ord på. Så stolt! Så tacksam för livet!

Under veckan har jag fått ägna mig helt och fullt åt de jag älskar att göra. Jag har fått testa nya grejer och kliva ur bekvämlighetszonen med bland annat dans och jympa som kräver taktkänsla. Jag har också fått ett "kvitto" på att min kropp är stark. Och jag har fått dela denna veckan med min mamma och min ena syster. Denna veckans energi tar jag med mig in i våren och använder till allt skoj som den har att bjuda på. Bland annat en massa lopp. Återkommer i ett annat inlägg om vårens utmaningar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela